Evde Sağlık Polikliniği
17 Eylül 2024





evde-bakım-hizmetleri.jpg

                                     Evde Sağlık Polikliniğimizde Uzman DR. Mahmut Serhan TULAY görev yapmakta olup ,1 hemşire ve 3 Evde sağlık teknikeri ile hizmet vermektedir.
                                   Başvuru: Evde Sağlık birimi hastaneye gidemeyecek durumda olan, yatağa tam veya yarı bağımlı hastalara hizmet vermektedir. Hastalar veya aile bireyleri tarafından            444 38 33     nolu telefon aracılığıyla Halk Sağlığı Kurumu bünyesindeki koordinasyon merkezi aranarak, Evde Sağlık Hizmetleri Başvuru Formu ile hastanemiz bünyesindeki Evde Sağlık Hizmeti Birimine yazılı müracaat edilerek veya Aile Sağlığı Merkezi- Aile Hekimleri aracılığı ile koordinasyon birimi aranarak başvuru yapılabilir.

Hizmetin verilmesi: Evde Sağlık Hizmeti ekibimiz, çalışma programı dahilinde, müracaat sahiplerinin uygun zamanlarını da dikkate alarak, mesai saatleri içinde (hafta içi 09.00-16.00) kayıt alınan hastaya randevu tarih ve saati verilerek, hastayı evinde ziyaret etmektedir. Hizmet, evde sağlık hizmeti sunumuna ihtiyacı olan hastalara ve yatağa bağımlı hastalara yönelik olarak yürütülmektedir.

Kapsam: Evde sağlık hizmetleri biriminin görevi; Sekreter tarafından kayıt altına alınıp, Hemşire tarafından randuvu verilen hastalara, Hekim tarafından belirlenmiş olan tanı ve planlanan tedavi çerçevesinde, kişinin bulunduğu ev ortamında yapılabilecek olan; muayene, tetkik, tahlil, tedavi, tıbbi bakım ve rehabilitasyon hizmetlerinin verilmesi, ilacın reçete edilmesindeki özel düzenlemeler saklı kalmak kaydıyla uzun süreli kullanımı sağlık raporu ile belgelendirilen ilaçların reçete edilmesi, tıbbi cihaz ve malzeme kullanımına ilişkin raporların çıkarılmasına yardımcı olunması, hastanın ve ailesinin evde bakım sürecinde üstlenebilecekleri görevler, hastalık ve bakım süreçleri ile ilgili bilgilendirilmesi ve hastalığı ile alakalı evde kullanımı gerektiren tıbbi cihaz ve ekipmanların doğru ve uygun koşullarda kullanılması konusunda eğitim ve danışmanlık gibi hizmetlerin verilmesini kapsar.

Evde Sağlık Bakımı Hizmetleri alanlar arasında en büyük çoğunluğu oluşturan gruplar aşağıda sıralanmıştır.

  • Ameliyat sonrası bakım ihtiyacı olanlar
  • Ortopedi ve Travmatoloji hastaları
  • Kalp, Damar ve Hipertansiyon hastaları
  • Hemipleji (Felçli) hastaları
  • Onkoloji (Kanser) hastaları
  • Akciğer ve Solunum hastaları
  • Diabet hastaları
  • Nöroloji hastaları
  • Oksijen tedavisine ihtiyacı olan diğer hastalar
  • Yeni doğum yapan anne ve bebekleri
  • Bakım ihtiyacı olan yaşlılar ve özürlüler
  • Yara bakımı, enjeksiyon, infüzyon ve diğer kısa süreli hemşirelik hizmetlerine ihtiyaç duyanlar
  • Laboratuar tetkik ve test hizmetlerine ihtiyacı olanlar
  • Evinde her türlü medikal ekipman ihtiyacı olanlar

EVDE BAKIM HİZMETLERİ NELERDİR

Evde Sağlık Bakımı Hizmetleri, ameliyat sonrası bakım gereksinimi olanlardan uzun süreli bakıma ihtiyacı olan hasta ve yaşlılara, yeni doğum yapan annelerden tedavisi evde de sürdürülebilecek hastalara, kısa süreli hemşirelik hizmetlerine gereksinim duyanlardan, aşılama ve laboratuvar tetkikleri gibi hizmetleri evinde veya işyerinde almak isteyenlere kadar çok geniş bir yelpazede ihtiyaç sahiplerine hitap etmektedir.

  • Tanı koymak yerine tanısı konularak tedavisi düzenlenmiş hastaların takibini yapmak
  • Tıbbi cihaz, malzeme ve ilaç kullanımına ilişkin raporların çıkartılmasına yardımcı olmak
  • Gerekli durumlarda hastalık raporu çıkartılmasına yardımcı olmak,
  • Evde kullanımı gerektiren tıbbi cihaz ve ekipmanların doğru ve uygun koşullarda kullanılması konusunda eğitim ve danışmanlık hizmetlerini vermek
  • Hasta ve yakınlarına evde bakım sürecinde üstlenebilecekleri görevler, hastalık, tedavi, bakım eğitimi vermek ve diğer ihtiyaçlarının giderilmesi için bilgilendirmek.
  • Hizmet verilen hastaların ağız ve diş sağlığı muayene ve tedavisini sağlamak.
  • Ekipler tarafından gerektiğinde hasta nakil araçları ile hastanın hastaneye naklini sağlamak.
  • Hastanın muayene, tetkik, tedavi, tıbbi bakım ve rehabilitasyonlarını yapmak.
  • İlacın reçete edilmesindeki özel düzenlemeler saklı kalmak kaydıyla uzun süreli kullanımı sağlık raporu ile belgelendirilen, hastanın hastalığına bağlı olarak kullandığı ilaçları yazmak ve ilaç kullanımı ile ilgili bilgi vermek.
  • Gerek görüldüğünde uzman hekim, diyetisyen, fizyoterapist, psikolog desteğini sağlamak.

   EVDE SAĞLIK HİZMETLERİNE NASIL BAŞVURULUR ?

            Hasta veya yakını ilgili telefonlardan arayarak veya evde sağlık hizmeti birimlerinde bulunan Hasta Başvuru Formunu doldurmak kaydıyla başvuru yapar.
            Türkiye’nin genelinde tahsis edilen 
444 38 33 (444 EV DE) numaralı telefon, mesai saatleri içerisinde aranabilir.

            Başvurular kayıt altına alınarak en kısa zamanda ilgili aile hekimi tarafından yerinde değerlendirilir. Evde sağlık hizmeti almak için başvuran kişi veya aile bireylerine değerlendirme sonucu konusunda, olumlu veya olumsuz olup olmadığına bakılmaksızın en kısa sürede bilgi verilir. Evde Sağlık Hizmetleri Sağlık Bakanlığınca sunulmakta olup ücretsizdir.

📌 Evde sağlık hizmetleri biriminin görevi hastalığın teşhisini koymak olmayıp daha önce ilgili dal uzman tabiplerince konulmuş olan tanı ve planlanan tedavi çerçevesinde ve kişinin bulunduğu ev ortamında; muayene, tetkik, tahlil, tedavi, tıbbi bakım ve rehabilitasyon hizmetlerinin verilmesi, sağlık raporu ile belgelendirilen ilaçların reçete edilmesi, tıbbi cihaz ve malzeme kullanımına ilişkin raporların çıkarılmasına yardımcı olunması,  hastanın ve ailesinin evde bakım sürecinde üstlenebilecekleri görevler ve hastalık ve bakım süreçleri ile ilgili bilgilendirilmesi ve hastalığı ile alakalı evde kullanımı gerektiren tıbbi cihaz doğru ve uygun koşullarda kullanılması konusunda eğitim ve danışmanlık gibi hizmetlerin verilmesini kapsar.

📌Lüzumu halinde ilgili dal uzmanlarının da görüşü alınarak gerekli konsültasyon sağlanır. Gerektiğinde yara bakımı, diyabet eğitimi hemşiresi gibi, konularında eğitim almış hemşirelerin hizmete katılması sağlanır.
📌
Hasta ya da hasta yakınları tarafından evde sağlık hizmetine evde sağlık iletişim merkezi aranarak ve/veya Bakanlığın belirlediği bilişim araçları vasıtasıyla başvuru yapılabilir. Ayrıca hekim, aile hekimi, bakım ve sosyal destek hizmetlerinde görevli olanlar tarafından da ESYS yazılımı ile entegre yazılımlar vasıtasıyla evde sağlık talepleri yapılabilir.

📌 ESHİM; 444 38 33 numaralı hattan veya Bakanlık tarafından belirlenecek iletişim hattı ile hizmet sunar. Hasta başvurusu ESYS’de kayıt altına alınır ve ESKOM’a iletilir.

📌 Evde sağlık hizmeti talebinde bulunan bireyler ESHİM’e saat 24.00’a kadar başvuru yapabilir.
📌
ESH mesai saatlerinde sunulur. Ancak müdürlük ilin durumu, talep yoğunluğu, hastaların tıbbi durumları göz önünde bulundurarak belirlediği birimlere hafta içi, hafta sonu, resmî tatil günlerinde mesai kaydırma yöntemiyle hizmet sunumunu sağlar.
📌 
Evde sağlık hizmetleri randevu sistemine dayalı olarak yürütülür.
📌 
Vakanın durumuna göre günlük, haftalık veya aylık dilimler halinde önceden hazırlanan ziyaret gün ve saatlerini, ekipte yer alacak personelin unvan ve kimlik bilgilerini içeren ziyaret planı evde sağlık hizmeti verilecek kişi veya aile bireylerine önceden bildirilerek randevu alınır.
Başvurusu değerlendirilen ve kabulü uygun görülen kişiler için hasta kayıt dosyası açılır. Bu dosyada;

📍  Hastanın kimlik bilgileri, adresi,

📍  İletişim telefonları,

📍  Sosyal güvencesi,

📍  Sosyal durumu,

📍  Hastalığı,  uygulanan tedaviler,

📍  Sürekli kullandığı ilaçlar,

📍   Kullandığı tıbbi cihaz,

📍  Protezlere ilişkin bilgiler

📍  Var ise alkol sigara ve benzeri alışkanlıkları ile evde bakım hizmeti veren sağlık ekibinin takip notları yer alır. 

📌 Ev ziyaretlerinde verilen sağlık hizmetleri sırasında hastanın ailesinden birinin veya bir yakınının bulunması sağlanır.

  

Evde sağlık hizmetinin sonlandırılması

Evde sağlık hizmeti;

a) Hastanın vefat etmesi,

b) Hastanın hekim tarafından ESH’ye ihtiyacının kalmadığının tespiti,

hallerinde sonlandırılır.

Yukarıda belirtilen sebeplerle hizmetin sonlandırılması haricinde ekiplerin hizmet sonlandırma için tereddüt ettiği hallerde öncelikle hazırlayacağı tutanak ile durumu, ESKOM aracılığı ile yürütme komisyonuna iletir. Konu, komisyon marifeti ile karara bağlanır. Komisyon kararını tutanağın komisyona ulaşmasını takip eden günden başlayarak üç iş günü içerisinde alır. Komisyon kararının beklendiği süre zarfında değerlendirmede olan hastanın, ESH sunulmasını gerektiren iş ve işlemler, koordinatörün kararı doğrultusunda yürütülür.